-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Xpeng G6
Skal bidra til firedobling i Norge
Med en aggressivt priset G6 på laget etter sommerferien håper Xpeng å firedoble fra fjorårsvolumet til 3000 biler i år. Halvparten av dem vil være nye G6.
Xpeng har akkurat lansert familiestore G6, og det er ingen tvil om hvem som er hovedkonkurrenten: Tesla Model Y. Og uten av Xpeng-sjef Claes Persson vil røpe eksakt pris, er tonen at den blir svært aggressiv og at salget starter så snart prisen er klar i begynnelsen av mai. De første kundene kan vente å få bilen levert rett etter sommerferien, og «vi får de bilene vi må ha», sier kommunikasjonssjef Knut Arne Marcussen.
Med lengde på 4,73 meter oppleves G6 minst like rommelig inni som nevnte Model Y. Her er plass til langbeinte i et baksete med god sittehøyde over gulvet og mulighet til å stikke føttene under stolene foran. Varme i fire av sitteplassene og kjøling av setene foran står på standardlisten. Men 40/60 delt bakseterygg og ingen skiluke tvinger skiene opp på taket om man er fire i bilen. Bakerst sluker bilen 571 liter bagasje og 1.374 når baksetet ikke er i bruk. G6 trekker inntil 1500 kg tung tilhenger.
(saken fortsetter)
Naturligvis spekker Xpeng bilene så godt opp at valgene kun handler om fargekartet (hvit metallic er standard) og tilhengerfeste. G6 bygges over samme tekniske lest som storebror G9 og interiørets myke materialer oppleves gode å ta på.
Akkurat som Model Y ankommer G6 i en rimelig variant med bakhjulsdrift, 258 hk moto4r og 66 kWt batteripakke. Ladefarten oppgis til 215 kW. Med firehjulsdrift økes motorkraften til 476 hk (190 hk foran og 286 hk bak), batterikapasiteten øker til 87,5 kWt og ladefarten til 280 kW. Uansett lader begge variantene fra 10 til 80 prosent av batterikapasitet på beskjedne 20 min. I bunnen ligger 800 volt batteriteknologi.
Xpeng garanterer nå alle sine biler i sju år/160.000 km.
FAKTA
Xpeng G6 | 2WD/4WD |
Pris fra | Ikke klar |
Motortype | Elektrisk |
Motor 2WD | 258 hk |
Motor AWD | 190 + 258 hk |
Samlet effekt AWD | 476 hk |
Drivlinje | 1A, for-/firehjulsdrift |
0-100 km/t | 6,9 - 4,1 sekunder |
Toppfart | 200 km/t |
Batteri (netto) | 66/87,5 kWt |
Forbruk 100 km | 17,5 - 17,9 kWt |
DC-lading | 215/280 kW |
Ladefart 10-80% | 20 min |
Rekkevidde (WLTP) | 435 - 550 km |
Dimensjoner (L/B/H) | 473/192/165 cm |
Akselavstand | 279 cm |
Tilhengervekt | 1 500 kg |
Bagasjerom bak | 571-1 374 liter |
Miljøklasse | A |
Euro NCAP | Ikke testet |
Kilde: Produsent |