-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norgesdebut 11. april
Xpeng lanserer ny coupé-SUV
Den kinesiske produsentene går inn i en ny nisje når de lanserer sin mellomstore coupé-SUV med betegnelse G6. Bilen skal tilbys med ulike batteripakker og drivlinjer.
Nye G6 er som storebror G9 bygget på en dedikert elbil-plattform med 800 volts teknologi. Det gir mulighet for hurtiglading på inntil 280 kW slik at du under ideelle forhold lader batteripakken fra 10 til 80 prosent på 20 minutter.
Bilen leveres med bakhjulsdrift som standard. Motoren yter 190 kW (258 hk) med maks dreiemoment på 440 newtonmeter. Batteripakken har en kapasitet på 66 kWt som gir en rekkevidde på inntil 435 kilometer basert på WLTP-syklusen.
Alternativt kan G9 leveres med firehjulsdrift og en større batteripakke. Da får du en samlet effekt på 350 kW (476 hk) og en batteripakke på 87,5 kWt som gir en rekkevidde på inntil 550 kilometer. Toppmodellen gjør 0-100 km/t på 4,1 sekunder og begge har en potensiell toppfart på 200 km/t.
Rommelig
En akselavstand på 2,89 meter og smart plassutnyttelse gir ifølge produsenten G6 rikelig med beinplass og takhøyde, selv for personer over 180 centimeter. Bagasjerommet er på 571 liter.
Videre lover de at materialene som er brukt i interiøret er av høy kvalitet og finish. Infotainment-systemet er basert på den nyeste versjonen av Xpengs operativsystem Xmart OS.
Den viktigste informasjonen befinner seg rett foran sjåføren på en 10,2-tommers stor skjerm. Alle andre funksjoner styres via en midtstilt 14,96-tommers berøringsskjerm med høy oppløsning. Som vanlig hos Xpeng vil systemet oppdateres via periodiske programvareoppdateringer som utføres trådløst (OTA), uten involvering fra eieren.
Godt utstyrt
Alle versjoner av G6 er godt utstyrt, noe som blant annet inkluderer 20-tommers felger, stort panoramaglasstak, justerbare, oppvarmede seter foran og bak, ventilerte forseter, oppvarmet ratt, 4 USB-porter, to 50W induksjonsladere for smarttelefoner, et 960W lydanlegg med 18 høyttalere og et omfattende bibliotek med musikk, video, underholdning og sosiale medier-apper.
For å forbedre elektrisk ytelse om vinteren og maksimere rekkevidden, er varmepumpe standard. Det er også mulig å bruke Xpeng G6 til å forsyne andre apparater med strøm (V2L). De eneste tilvalgene er et elektrisk uttrekkbart tilhengerfeste og et antall eksteriørfarger.
– Det er med stor glede og begeistring vi nå kan presentere nye Xpeng G6 for det norske markedet. Denne bilen er som skreddersydd for Norge med klasseledende ladeeffekt, rekkevidde på inntil 550 km, mulighet for firehjulsdrift, avansert teknologi, høyt utstyrsnivå og ikke minst god plass og suveren komfort, sier Claes Persson, Managing Director i Xpeng Motors Norway AS.
Bilens offisielle lansering finner sted på SHE Conference i Oslo 11. april og bilen sendes deretter på turné til landets Xpeng-agenter. Xpeng G6 kan bestilles fra mai og vil være tilgjengelig hos agentene i tredje kvartal.