-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Qoros til Genève
Qoros, den nye kineseren, imponerte da den debuterte i Genève i år. Neste år kommer de til utstillingen der med en ny modell.
Qoros, som har brukt året etter debuten til å sette opp en stor salgsorganisasjon hjemme i Kina, og en litt mer beskjeden og «føle-seg-frem»-organisasjon i Europa, forteller nå at ikke bare kommer de tilbake til Genève i 2014, de gjør det med en flunkende ny modell.
Akkurat hvor flunkende ny, forteller de ikke. Bortsett fra at de bekrefter at den kommer på Qoros 3-basis, tilsvarende det understellet som dagens produksjonsmodell 3 Sedan bygges på.
Dermed er det veldig sannsynlig at det blir en versjon av en av de to konseptbilene vi så i Genève: Estate Concept eller Cross Hybrid Concept uten hybrid-delen.
Jeg tipper vel på stasjonsvognen, den er mer distinkt og fyller en nisje som er ganske annerledes enn nisjen til Sedanen. Crossoveren er meget vagere i uttrykket og kan lett bli sett på som en litt mykere versjon av Sedanen.
Det er ikke akkurat det kineserne går for nå.
Sannsynligvis er det også for tidlig å kunne vente seg noen hybridversjon derfra ennå. Oppskriften, med den 1,2-liters motoren, trenger nok fremdeles en modnings-, test- og evalueringsperiode.
Qoros lover at det skal ta maksimalt ett år mellom hver nye modell, samtidig som de gikk ut og lovte oss kvalitet og design som vi ikke er vant til fra den kanten av verden.
Akkurat det ble bevist i konkrete former sist september da 3 Sedan ble den første bilen utviklet og bygget i Kina som skåret fem stjerner i EuroNCAP øvelsene.