-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Større og mer praktisk
Her er nye Hyundai Kona Electric
Kona var første kompakt el-SUV med lang rekkevidde og har satt sine tydelige i det norske markedet siden lanseringen i 2018. Nå kommer den i en ny generasjon som kan gjøre bilen enda mer attraktiv.
Mange tenker nok med frustrasjon tilbake på lanseringen av Kona Electric, for takket være bilens praktiske egenskaper og lange rekkevidde var køen av interessenter så lang at to års ventetid var helt vanlig.
I 2018 ble det ifølge OFV kun registrert 842 nye Kona Eletric på norske skilter. Men de neste årene løsnet det slik at det i 2019 ble registrert 3451 biler, i toppåret 2020 hele 4999.
Interessen har holdt seg høy selv om konkurransen i segmentet har hardnet til slik at det frem til i dag er registrert 15.000 nye Kona. I tillegg har det kommet 4420 bruktimporterte.
Kun ebil i Norge
Nå er tiden moden for et generasjonsskifte, og i dag sender Hyundai ut de første dryppene om nykommeren som skal lanseres i 2023. De lover en større og mer dynamisk bil, og vi kan jo håpe de også har byttet ut noe av den billige plasten i interiøret som preget første generasjon.
Globalt kommer nye Kona i flere utgaver, men i Norge er det den unike elbilversjonen som blir tilgjengelig. For første gang kommer den også i en N Line-versjon
Ifølge Hyundai har nye Kona Electric et mer dynamisk design, den er mer førerorientert, langt romsligere og har et stilig interiør med smarte løsninger.
De omtaler nykommeren som en toppmoderne og attraktiv kompakt-SUV, som glir rett inn i selskapets portefølje av elbiler. Den byr på innovasjoner og smarte løsninger.
- Kona er oppskalert med en unik karakter, og den helt nye modellen utrykker med selvtillit sitt tøffe og dynamiske utseende, sier toppsjef i Hyundai Design Center, SangYup Lee.
- Bilen er videreutviklet på alle måter, og omfavner en enda større allsidighet enn før. Den passer for mange forskjellige livsstiler.
Oppskalert og romslig
Nykommeren er blitt større enn tidligere med stylingelementer som gir et mer dynamisk preg, og dette kombineres med et førerorientert interiør.
Bilen vokser med hele 150 mm, og den nye modellen blir 4 355 mm lang. I bredden vokser den med 25 mm, og akselavstanden økes med 60 mm. Dermed er helt nye Kona Electric en mye romsligere bil enn tidligere.
Med et langt større interiør enn tidligere blir helt nye Kona Electric ifølge produsenten en romslig bil som passer en rekke livsstiler. Bilen får praktiske løsninger, og en videreutviklet brukeropplevelse om bord.
Med en smart arkitektur som er spesielt utviklet for elbilen, har Kona Electric et sporty utseende med et flytende dashborddesign, og et plassbesparende og bredt interiør.
Bilen leveres med doble 12,3’’ skjermer og en flytende konsoll. Stemningsbelysning bidrar til et behagelig miljø om bord, og har samtidig en nytteeffekt. Med girvelger montert på rattstammen unngår man unødvendig rot i midtkonsollen, og får ekstra plass.
I baksetet er plassen økt, takket være et moderne setedesign, og i bagasjerommet er utnyttelsen optimalisert for å gi mest mulig plass.
Foreløpig får vi ikke vite noe om batterikapasitet, rekkevidde og ladehastighet, men vi loves flere detaljer de neste månedene, så følg med.