-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En grønnere fremtid:
Ordrebanken øker for solcellebilen
Den tyske solcellebilen fra Sono Motors har du lest om noen ganger på disse sidene. Nå forteller de stadig om økt interesse.
Forrige uke fikk vi en pressemelding som fortalte at 20.000 potensielle kunder hver hadde innbetalt et depositum på 2000 euro for å bestille en Sono Sion.
Nå forteller de om en storordre fra FINN, et München-basert bildelingsselskap som opererer i Tyskland og USA. De skal i løpet av en femårsperiode kjøpe 12.600 biler av Sono Motors.
Bilen skal bygges hos finske Valmet med produksjonsstart høsten 2023. Avtalen med Valmet innebærer en produksjon på 257.000 Sion i løpet av en periode på syv år.
Sono Motors omtaler bilen som verdens første SEV (Solar Electric Vehicle) for massene. En romslig familiebil med god plass til passasjerer og bagasje priset fra 25.126 euro.
Den ble vist i sin endelige produksjonsdrakt for et entusiastisk hjemmepublikum i slutten av juli.
Karosseriet er dekket med 456 solceller som forventes å øke bilens rekkevidde på 305 km fra en 54 kWt batteripakke med et gjennomsnitt på 112 km (inntil 245 km) per uke. Det forutsetter selvsagt god tilgang på dagslys.
Bilen kan hurtiglades med opptil 75 kW (DC) og ved hjemmelading (AC) er hastigheten 11 kW.
Med en eurokurs på dagens nivå kan Sion bli blant de rimeligste elbilene i Norge, så det blir interessant å høre mer fra selskapet som vi har fulgt jevnlig siden 2017.