-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mini Aceman lansert
Her er Minis kompakte crossover
Mini lanserer sin nye brobygger mellom Cooper og Countryman. Aceman skal kun selges som elbil, men tilbys i to styrkegrader.
Mini definerer Aceman som den første crossover-modellen i premium-klassens småbilsegment. Jeg er ikke sikker på hvor lenge den påstanden blir stående uimotsagt – premium er jo ikke noe klart definert begrep, og det fins etter hvert et godt utvalg kompakte elbiler fra ulike produsenter.
Tross kompakte ytre mål med en lengde på litt over fire meter, gir bilen plass til fem personer og et bagasjerom på 300 liter (inntil 1005 liter med nedlagte seterygger). Og i kjent Mini-stil lover produsenten at den klassiske gokart-følelsen er på plass.
Sporty og selvsikker
Mini ønsker å tiltrekke seg en ungdommelig kjøpegruppe med Acemans kompakte og originale formspråk. En typisk bybil, men med en rekkevidde på inntil 406 kilometer kan du også bevege deg utenfor bygrensene.
Med en lengde på 407 centimeter, en bredde på 175 cm og høyde på 1,5 meter, havner Aceman mellom Cooper og Countryman; ja faktisk er den omtrent på nivå med første generasjon Countryman som var 410 cm lang. Og den er lett gjenkjennelig med designtrekk vi kjenner fra andre familiemedlemmer.
Kjapp akselerasjon
Aceman kommer i to varianter, som Aceman E og Aceman SE. Førstnevnte har en batteripakke på 42,5 kWt som gir en rekkevidde på inntil 310 km (WLTP). Motoren yter 135 kW (184 hk) med maks dreiemoment på 290 newtonmeter. Den tar deg til 100 km/t på 7,9 sekunder og har en toppfart på 160 km/t.
Aceman SE har en større batteripakke på 54,2 kWt og rekkevidde på inntil 406 km. Motoren yter 160 kW (218 hk) med maks dreiemoment på 330 Nm. 0 til 100 km/t på 7,1 sekunder, og toppfart på 170 km/t.
Begge varianter har en maksimal ladekapasitet på 11 kW ved AC-lading. Det gir mulighet for hurtiglading på inntil 75 kW i Aceman E og 95 kW i Aceman SE, slik at du under ideelle forhold lader batteripakken fra 10 til 80 prosent på en knapp halvtime.
For å sikre effektive ladeopphold, akklimatiseres batteriet til ideelle forhold hvis bilens navigasjonssystem brukes for å navigere til en hurtiglader.
Salget av nye MINI Aceman forventes å starte på starten av sommeren, og de første bilene vil kunne parkeres i garasjen mot slutten av året.
Mer Mini-stoff:
-
Mer plass og mye kjøreglede
Ny 5-dørs Mini lanseres, men den er fortsatt lett å kjenne igjen. Bilen får 204 hestekrefter og kommer neppe til Norge.
-
Mini John Cooper Works på Goodwood
Mini benytter helgens Goodwood-festival til å gi publikum en sniktitt på den første elbilen fra John Cooper Works.
-
Bilen som skal fylle en ny nisje
Snart skal Mini Aceman presenteres, og trolig vil de første biler komme på norske skilter innen året er omme. Her er den på test så langt fra nordisk klima man kan komme.
-
Nå kan du bestille nye Mini Countryman
Større enn sin forgjenger, og for første gang helelektrisk. Nå kan du bestille nye Countryman hos din Mini-forhandler.
-
Takk, og farvel til Mini Clubman
I dag rullet siste Mini Clubman av samlebåndet i Oxford. Bilen har røtter tilbake til 60-tallet da eieren, BMC, introduserte to stasjonsvogner av den originale Minien, Austin Seven Countryman og Morris Mini Traveller. Den første Mini Clubman kom i 1967 og var 10 cm lenger enn sine aner. Clubman ble gjenfødt av BMW-konsernet i 2007, og den som nå tar farvel kom i 2015. Det er til sammen produsert 1,1 millioner Mini Clubman, fordelt 50:50 på originalen og de to siste.
-
Kule urbanister
Hva har Jeep Avenger og Mini Cooper SE til felles? Ikke særlig annet enn at de er tøffe og godt egnet til å vise seg fram i den urbane jungelen.
-
Sportsklær til Mini Cooper SE
Nye Mini Cooper SE kommer på markedet til sommeren. Nå tilbys en ny pakke for å fremheve bilens sportslige egenskaper.
-
For den ultimate Mini-opplevelsen
Mini lanserte sine nye elbiler på bilmessen i München, men det kommer også en heftig Countryman for dem som foretrekker lukten av bensin.
-
Ny Mini fra 309.900 kroner
En ny Mini-familie er under lansering, og den rimeligste med 184 hk prises fra 309.900 kroner.
-
Ny Mini-familie klar for IAA-debut
Fra 2030 skal hele Mini-familien kun bestå av elbiler. To nye modeller debuterer allerede på IAA-utstillingen i München neste uke. De kommer til Norge neste sommer.