-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
To like, men ikke helt like - Del 2
Honda HR-V Sport og Mitsubishi Eclipse Cross er to kompakte, og tilsynelatende like SUV-er. Men det er utenpå.
Mer utstyr
Begge førerne satt best i Mitsubishien, den har i tillegg to soltak, eljusterbare seter, varme i rattet og varme i frontruta.
Mitsubishi Eclipse byr også på adaptiv cruisekontroll (men har dessverre ikke køfunksjon), den har ulike kjøreprogrammer for firehjulsdriften, headupdisplay, varme i et baksete som kan justeres 20 cm i lengderetningen. I tillegg kommer et mer moderne dashbord.
Men navigasjon mangler i Eclipse Cross. Her henvises brukeren til Android Auto eller Apple CarPlay. Honda har Garmin navigasjon som fungerer helt greit.
Hondas klassiske instrumentering med tre runde klokker oppleves gammeldags i 2019. Det hjelper ikke med øko-knapp og en grønn økoring rundt hovedinstrumentet som forteller at du kjører økonomisk nær sagt uansett hvor fort det går, mens grønnfargen umiddelbart forsvinner så snart girspaken flyttes til sportsmodus, uansett hvor forsiktig det kjøres.
Tørste
I forbruk skiller det knapt noe mellom de to. Begge oppgis til 0,70 liter/mil (159/162 gram CO2/km) Forbruket imponerer ikke og blir vanskelig å videreføre inn i EUs skjerpede 2021-krav.
Dette er altså modeller som fort kan forsvinne fra bilbutikkene i 2021 om de ikke kommer tilbake som hybrider a la Mitsubishi Outlander og Honda CR-V.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata