-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oppgradert VW Golf er her om kort tid
Ingen enkelt bilmodell har gjort større suksess i Europa og i Norge enn Volkswagen Golf. Nå er dagens utgave snart klar for lansering i oppgradert utgave og BilNorge prøvekjører den på tirsdag og onsdag. Så det er bare å spørre i vei.
VW Golf har vært en formidabel suksess og bestselger i Europa gjennom svært mange av årene siden lanseringen i 1974. I løpet av få år tidlig på 70-tallet skiftet Volkswagen, den gang helt på knærne økonomisk, ut sine bakhjulsdrevne, hekkmotoriserte og teknisk frakjørte modeller med forhjulsdrift.
Det begynte med K70 som Volkswagen arvet fra NSU, så fulgte Passat, Golf og Polo (som egentlig bare var en billigere og enklere utgave av Audi 50).
Felles for bilene var ikke bare forhjulsdrift, men også en designmessig fellesnevner som snart skulle bli Volkswagens DNA og få selskapet til å stråle igjen.
Dagens Golf har klare trekk fra første generasjon. Bilen ble aldri dramatisk endret slik som eksempelvis Toyota Corolla, Ford Escort/Focus og Opel Kadett/Astra, bare videreutviklet. Heller ikke navnebytte har vært noe hett tema.
Ved lanseringen av nåværende Golf, generasjon sju, sa daværende designsjef Walter de Silva at Golf, på grunn av dens posisjon og historie, var den vanskeligste av alle konsernets modeller å endre.
Når oppgradert Golf VII om ikke lenge slippes i Norge, er endringene ikke på noen måte omfattende, snarere en justering. Styrken til Golf ligger i hele tiden å være så moderne og framoverlent teknisk at den alltid er attraktiv og sosialt akseptert i alle lag av befolkningen.
Naturligvis har vi mange spørsmål ved lanseringen. Hvis og når tar VW opp rekkeviddekampen med Opels Ampera-e, og kommer den ladbare Golfen med bedre elrekkevidde og firehjulsdrift? Og hva skjer med dieselmotoren på sikt?
Dersom det er noe du vil vi skal spørre om, så fyr løs og send meg spørsmål via denne linken.
Alle får svar, enten direkte, via BilNorge eller i bladet Bil.