-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vårt valg
Dette er året for de store elbilene. Tesla Model S og X var der allerede, men så kom Jaguar I-Pace sent i fjor og mer enn tidoblet salget for Jaguar i Norge. Nå har e-tron løftet Audi til gamle høyder, mens Mercedes ikke kan få EQC fort nok. For en deilig moms- og avgiftsfri verden.
Jaguar I-Pace er raskest og klart mest sportslig, Mercedes EQC den mest komfortable, Audi e-tron er årets salgsvinner blant de store elbilene, men alle i teamet hadde Tesla Model X som testvinner.
Selv om de tre andre er kjempeflotte biler med massevis av kraft og komfort, er det likevel biler du bare setter deg inn i og kjører i vei.
I Tesla setter du deg inn i fremtiden og du merker fort at menneskene bak Model X i stor grad har bakgrunn fra dataindustrien og ikke bilindustrien.
Det er mye å si om falkevingedører, et interiør nærmest strippet for knapper og amerikansk finish, men ingen kan ta fra Tesla annerledesheten, den lange rekkevidden, hurtigladefarten, all innvendig plass og muligheten til å få den levert som fem-, seks- og sjuseter.
Lite skiller Audi, Jaguar og Mercedes i testen, mens Tesla vinner med klar margin.
LES VIDERE:
- Testdata