-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Vårt valg
Dette er året for de store elbilene. Tesla Model S og X var der allerede, men så kom Jaguar I-Pace sent i fjor og mer enn tidoblet salget for Jaguar i Norge. Nå har e-tron løftet Audi til gamle høyder, mens Mercedes ikke kan få EQC fort nok. For en deilig moms- og avgiftsfri verden.
Jaguar I-Pace er raskest og klart mest sportslig, Mercedes EQC den mest komfortable, Audi e-tron er årets salgsvinner blant de store elbilene, men alle i teamet hadde Tesla Model X som testvinner.
Selv om de tre andre er kjempeflotte biler med massevis av kraft og komfort, er det likevel biler du bare setter deg inn i og kjører i vei.
I Tesla setter du deg inn i fremtiden og du merker fort at menneskene bak Model X i stor grad har bakgrunn fra dataindustrien og ikke bilindustrien.
Det er mye å si om falkevingedører, et interiør nærmest strippet for knapper og amerikansk finish, men ingen kan ta fra Tesla annerledesheten, den lange rekkevidden, hurtigladefarten, all innvendig plass og muligheten til å få den levert som fem-, seks- og sjuseter.
Lite skiller Audi, Jaguar og Mercedes i testen, mens Tesla vinner med klar margin.
LES VIDERE:
- Testdata