-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Vårt valg
Dette er året for de store elbilene. Tesla Model S og X var der allerede, men så kom Jaguar I-Pace sent i fjor og mer enn tidoblet salget for Jaguar i Norge. Nå har e-tron løftet Audi til gamle høyder, mens Mercedes ikke kan få EQC fort nok. For en deilig moms- og avgiftsfri verden.
Jaguar I-Pace er raskest og klart mest sportslig, Mercedes EQC den mest komfortable, Audi e-tron er årets salgsvinner blant de store elbilene, men alle i teamet hadde Tesla Model X som testvinner.
Selv om de tre andre er kjempeflotte biler med massevis av kraft og komfort, er det likevel biler du bare setter deg inn i og kjører i vei.
I Tesla setter du deg inn i fremtiden og du merker fort at menneskene bak Model X i stor grad har bakgrunn fra dataindustrien og ikke bilindustrien.
Det er mye å si om falkevingedører, et interiør nærmest strippet for knapper og amerikansk finish, men ingen kan ta fra Tesla annerledesheten, den lange rekkevidden, hurtigladefarten, all innvendig plass og muligheten til å få den levert som fem-, seks- og sjuseter.
Lite skiller Audi, Jaguar og Mercedes i testen, mens Tesla vinner med klar margin.
LES VIDERE:
- Testdata