-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi e-tron GT facelift
Inntil 925 hester pluss boost
Audi foretar nå en oppgradering av e-tron GT som i sprekeste utgave blir deres mest muskuløse bil noensinne.
Nå som R8 er gått ut av produksjon er det e-tron GT som overtar rollen som merkets mest sportslige alternativ. Som Porsche annonserte for Taycan for noen måneder siden, følger nå Audi etter og gir søstermodellen mer rekkevidde, raskere lading, mer krefter og spissede kjøreegenskaper.
Basisutgaven e-tron GT med 476 hk er ute av sortimentet. Ny «innstegsmodell» blir S e-tron GT med 679 hester. Neste trinn på stigen er RS e-tron GT med 856 hk (opp fra 598 hk) mens toppmodellen RS e-tron GT Performance stiller med hele 925 hester på stallen.
I tillegg har alle variantene en boost-funksjon som gir 95 ekstra hester i inntil ti sekunder.
Raskere akselerasjon og økt rekkevidde
S e-tron GT akselererer fra null til hundre på 3,4 sekunder, RS-utgaven gjør samme øvelse på 2,8 sekunder mens GT Performance kapper tiden til 2,5 sekunder. RS-modellene har en toppfart på 250 km/t, mens du må nøye deg med 245 km/t i S e-tron GT.
Batteripakken tilsvarer den som sitter i oppgraderte Taycan med brutto kapasitet på 105 kWt (97 kWt netto). Pakken har høyere energitetthet og dermed litt lavere vekt på tross av økt kapasitet. Maks ladehastighet er 320 kW (opp fra 270 kW) slik at du under ideelle forhold lader fra 10 til 80 prosent på 18 minutter.
Rekkevidden for S e-tron GT er oppgitt til 605 kilometer – opp fra 479 km i den tidligere basismodellen.
Avansert chassis
Et avansert fjæringssystem holder ifølge produsenten bilens karosseri nærmest horisontalt under dynamisk bremsing, styring og akselerasjon – noe som gir en svært presis styrerespons og økt kontroll ved dynamisk kjøring.
Bilen har også en egen innstiling for komfortabel inn- og utstigning. Avhengig av opprinnelige høyde kan den heves med mellom 55 og 77 millimeter på noen sekunder.
Salgsstart for e-tron GT er i løpet av sommeren med forventet startpris fra 1.355.000 kroner for S e-tron GT, kr 1.605.000 for RS e-tron GT og kr 1.755.000 for RS e-tron GT Performance. Dermed blir innstegsprisen cirka 270.000 kroner høyere enn for dagens rimeligste variant.
LES OGSÅ:
-
Spesialutgave av Audi A3 lanseres
Audi lansere nå sin nye A3 Allstreet 40 TFSI e. Men til Norge kommer den ikke.
-
Audi sjokk-lanserer AUDI
Det er vanskelig å velge tittel: Lambo går så det suser. Audi 11 % lavere volum. Audi tjener penger på fossil. 75 års jubileet gir kuppelhue. De fire ringene forsvunnet.
-
Merkevarebygging - VW på Kongsberg
Hva gjør man hvis man er en bilforhandler og vil ha en skikkelig høstaktivitet.
-
Skal bygges på PPC-plattformen
Nye Audi Q5 skal bygges på PPC-plattformen, men den blir ikke elektrisk.
-
Styrker familien med helt ny A6 e-tron
Audi viser i dag for første gang frem helt nye A6 e-tron. Audi A6 e-tron kommer både som Avant og Sportback, og har en rekkevidde på inntil 751 kilometer.
-
Audi A5 tar over for A4
Snart går Audi A4 ut av produksjon. I stedet kommer A5 i to karosseriformer. Du får ikke se noen av dem hos din lokale Audi-forhandler.
-
Donnerwetter over Goodwood
Det er mye fagert, både nytt og gammelt, både veikt og med kryptonkrefter, både pinglete og he-man, på Goodwoods Festival of Speed. Et av de mektigste innslagene kom fra Audi.
-
Audi nærmere Formel 1
I mer enn to år har Audis 2026 Formel 1-motor vært under utvikling ved Audi Formula Racing-senteret i Neuburg. Full racing-distanse er allerede tilbakelagt på benken.
-
Tok sin 14. pallplass på rad
Det norske Audi-teamet slo to av Hyundais tre fabrikkteam, og kjørte inn til en knallsterk andreplass i helgens NLS-løp.
-
Seier i årets første løp
Møller Bil Motorsport gjorde rent bord i sesongens første løp, og innkasserte dermed også sin sjette klasseseier på rad på verdens heftigste racerbane foran 50 spesielt inviterte gjester. – Dette står det så stor respekt av, og jeg tar av meg hatten for det teamet presterer, sier teamsjef Espen Wiik.