-
Opplæringskontoret for Bilfag AS Trondheim:
Daglig leder
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hvam:
Nybilselger
-
Gromstad Auto AS:
Serviceleder / kundemottaker
-
MyCar:
Bruktbilselger
-
MyCar:
Daglig leder
-
Bertel O. Steen Lørenskog:
Montør/tekniker
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Bertel O. Steen Lørenskog:
Bilmekaniker
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder/Arbeidende formann
-
Bodø Bilskadesenter AS:
Sekretær
-
Bilverksted Råbekken AS:
Bilmekaniker
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Techno Classic Norway:
Bilmekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker Coach/Teamleder
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Autoskade Elverum AS:
Driftsleder
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Voss Bil Lastebil AS:
Lastebilmekanikar 100%
-
RSA BIL Kristiansand:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker, tekniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
![Audi S e-tron GT, Audi RS e-tron GT, Audi RS e-tron GT performance](https://image.bilnorge.no/4103145.webp?imageId=4103145&width=960&height=548&format=jpg)
Audi e-tron GT facelift
Inntil 925 hester pluss boost
Audi foretar nå en oppgradering av e-tron GT som i sprekeste utgave blir deres mest muskuløse bil noensinne.
Nå som R8 er gått ut av produksjon er det e-tron GT som overtar rollen som merkets mest sportslige alternativ. Som Porsche annonserte for Taycan for noen måneder siden, følger nå Audi etter og gir søstermodellen mer rekkevidde, raskere lading, mer krefter og spissede kjøreegenskaper.
Basisutgaven e-tron GT med 476 hk er ute av sortimentet. Ny «innstegsmodell» blir S e-tron GT med 679 hester. Neste trinn på stigen er RS e-tron GT med 856 hk (opp fra 598 hk) mens toppmodellen RS e-tron GT Performance stiller med hele 925 hester på stallen.
I tillegg har alle variantene en boost-funksjon som gir 95 ekstra hester i inntil ti sekunder.
Raskere akselerasjon og økt rekkevidde
S e-tron GT akselererer fra null til hundre på 3,4 sekunder, RS-utgaven gjør samme øvelse på 2,8 sekunder mens GT Performance kapper tiden til 2,5 sekunder. RS-modellene har en toppfart på 250 km/t, mens du må nøye deg med 245 km/t i S e-tron GT.
Batteripakken tilsvarer den som sitter i oppgraderte Taycan med brutto kapasitet på 105 kWt (97 kWt netto). Pakken har høyere energitetthet og dermed litt lavere vekt på tross av økt kapasitet. Maks ladehastighet er 320 kW (opp fra 270 kW) slik at du under ideelle forhold lader fra 10 til 80 prosent på 18 minutter.
Rekkevidden for S e-tron GT er oppgitt til 605 kilometer – opp fra 479 km i den tidligere basismodellen.
Avansert chassis
Et avansert fjæringssystem holder ifølge produsenten bilens karosseri nærmest horisontalt under dynamisk bremsing, styring og akselerasjon – noe som gir en svært presis styrerespons og økt kontroll ved dynamisk kjøring.
Bilen har også en egen innstiling for komfortabel inn- og utstigning. Avhengig av opprinnelige høyde kan den heves med mellom 55 og 77 millimeter på noen sekunder.
Salgsstart for e-tron GT er i løpet av sommeren med forventet startpris fra 1.355.000 kroner for S e-tron GT, kr 1.605.000 for RS e-tron GT og kr 1.755.000 for RS e-tron GT Performance. Dermed blir innstegsprisen cirka 270.000 kroner høyere enn for dagens rimeligste variant.
LES OGSÅ:
-
Tok sin 14. pallplass på rad
Det norske Audi-teamet slo to av Hyundais tre fabrikkteam, og kjørte inn til en knallsterk andreplass i helgens NLS-løp.
-
Seier i årets første løp
Møller Bil Motorsport gjorde rent bord i sesongens første løp, og innkasserte dermed også sin sjette klasseseier på rad på verdens heftigste racerbane foran 50 spesielt inviterte gjester. – Dette står det så stor respekt av, og jeg tar av meg hatten for det teamet presterer, sier teamsjef Espen Wiik.
-
Lover opplevelser i ypperste klasse
I helgen kjøres første løp i Nürburgring Langstrecken Serie (NLS), og på startstreken står igjen Møller Bil Motorsport som i fjor vant alle løp og seieren sammenlagt i sin klasse.
-
Endelig klar etter store forsinkelser
Den har vært utsatt i flere omganger, men nå er endelig fetteren til Porsche Macan premiereklar. At nykommeren er bygget på den dedikerte PPE-plattformen utviklet av Audi og Porsche i fellesskap, åpner en rekke nye muligheter.
-
Sint nok til å bli tatt inn i varmen?
Audi er i ferd med å fornye A3-familien, inkludert S3 og RS3. Nå har de publisert bilder av en lett maskert S3 akkompagnert av enkelte tekniske detaljer.
-
Blir ladbar med lang rekkevidde
Her er tredje og siste generasjon Audi Q3 med forbrenningsmotor. Den kommer trolig på markedet i løpet av året, men ikke det norske.
-
Første bilder av stor Audi-SUV
Audi kan jo ikke være dårligere enn sine erkerivaler, så de er i ferd med å utvikle en SUV som skal konkurrere med BMW X7 og Mercedes GLS SUV. Her er de første bildene av modellen som trolig får betegnelse Q9.
-
Audi lanserer spesialutgave av Q8 e-tron
Audi har som mål å vinne årets Dakar Rally, og for å få ekstra blest om satsingen lanserer de en spesialversjon av Q8 bygget for røffe forhold.
-
Lang rekkevidde og lynrask lading
Den skulle egentlig vært på markedet for lenge siden, men nå begynner i det minste Q6 e-tron å kaste sin tunge kamuflasje. Den kommer til Norge innen sommeren.
-
Strømlinjer hos Audi
Nå har Audi åpnet en ny spesialutstilling i sitt Museum Mobile i Ingolstadt. «Windschnittig» heter den og temaet er strømlinjer. Som alle tyske fabrikker med mer enn 100 km/t i mellomkrigstiden var også Auto Union-merkene preget av alle strømlinjepionerene.