-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Livets gleder
Enn så unødvendige Porsche Cayman T og Toyota Supra er, tilfører de to bilene utvilsomt livet merverdi. Men der stopper også likheten mellom de to.
Først publisert i bladet Bil 12-2019.
Det er ikke bare lov, men fullt ut akseptert å bruke penger på seg selv og på egobiler med sportslig uttrykk.
Valgene er fortsatt mange og noen gjør det ved å legge beslag på en av garasjeplassene med Cayman, innstengs-Porschen om du vil. Andre igjen faller for gjenoppståtte Toyota Supra.
Men hvor mye konkurrenter er de to? Hvor mange fellestrekk ligger gjemt i ulik innpakking, og hvor skiller de lag?
Etter en del mils underholdende kjøring på ganske så morsomme landeveier var konklusjonen at de to spruter av kjøreglede, men på hver sin måte - og forskjellene er langt flere enn likhetene.
Men først noen oppsummerte fellestrekk:
* Egobiler med to seter og sportslig uttrykk
* Begrenset med bagasjeplass
* Begge koster rundt millionen
* Begge er trange – du kler dem på deg
* Begge trekker på bakhjulene
* Begge har ganske bra infotainment-teknologi
* Begge har svært god styrefølelse og du vet alltid nøyaktig hvor forhjulene peker.
* Bra lyd
* Faller som en stein i bruktverdi
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.