-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vi møtte på Oslo Motor Show:
Mye mer enn bare Tesla Killer
På Oslo Motor Show - et godt stykke inn i lastebilhallen - fant vi en Fiesta som fortalte om «Tesla Killer». Det viste seg at det var ikke bare en historie – og at de alle sammen var ganske sprø.
Litt beskjedent sto det «Tesla killer» der du egentlig hadde ventet en frontlykt, på en rallyrigget Fiesta.
Men, så du bedre etter var det både caps og T-skjorter til salgs med det samme budskapet. Dette måtte med andre ord være en greie.
Det var det da også – det vil si det var mange greier.
Mannen med bilen er Frank Valle – som på sin hjemmeside kan fortelle at han blant sine mange aktiviteter også har klart å plassere mer enn en million norske rumper på riktig, og ganske komfortabel, plass.
I tillegg til en rekke andre virksomheter er han nemlig også CEO for Tribunemannen – det er visstnok dit man går når det er behov for midlertidige sitteplasser i litt større omfang enn bare ti stoler til hageselskapet.
(I tillegg til det er det også åpenbart at han har en viss interesse for folk som trenger en tjeneste eller litt ekstra oppmerksomhet nå og da. Du finner for eksempel Kirkens Bymisjon på Tribunemannens T-skjorter, men det skryter han ikke mye av).
Ikke skryter han av at han killa en 1000 hesters Tesla S Plaid heller, men forteller greit om at etter at det var slutt på drag-racingen i forbindelse med Norges Råeste Bakkeløp i sommer ble det allikevel arrangert en uoffisiell finale-finale mellom Teslaen og hans 600 hesters rallyriggede Fiesta.
Videosnutten som viser at det ikke var Teslaen som vant har langt over en million visninger. Riktignok var strekningen bare på 150 meter, men Valle måtte tross alt gire tre ganger og vant allikevel med 3.36 – fire hundredeler bedre enn Teslaen.
Men det er når han forteller om Norges Råeste Bakkeløp, som har kalt seg det siden det første arrangementet gikk i 2012 – og ingen har protestert på betegnelsen, så da må man vel tro at det er sant – at jeg virkelig begynte å høre etter.
En ukes lang midnattssol-belyst motorfest med happenings i Harstad og Bardu og Finnsnes med deltakere fra hele landet og en bakke på 3.700 meter med 290 meters høydeforskjell.
Og tro ikke at det bare dreier seg raske – og ikke fullt så raske – biler oppover en bakke.
Du møter for eksempel Watercross på Barduelven – og hvis du ikke vet det: dette er blitt en egen gren under Norsk Motorsportforbund og er altså sjøfart med snøscootere.
Du starter på land og så skal du balansere deg gjennom en løype på sjø eller elv. Sakte – kan jeg forsikre – er noe det ikke akkurat går.
Og dette er ikke den eneste nye øvelsen som er lagt inn for å skape maksimalt med opplevelser.
Formula Offroad er også med nå. Du vet disse overdimensjonerte rallyburene med enorme hjul som tar seg opp og ned grustak som om Newton og Einstein og gutta aldri hadde kommet på dette med tyngdekraft i det hele tatt.
Jeg falt fullstendig for denne kommentaren på Facebook:
«Shoutout til helten som sprang ned grustaket i ei helvettes fart med brannslokningsapparat. Aldri har eg sedd noen reinne så fort uten å gå på snørra ned et grustak».
Du finner en glimrende presentasjon av forestillingen på www.bakkelop.no og jeg har allerede krysset ut uke 29 neste år.
Da er Norges Råeste Bakkeløp (pluss diverse annet) tilbake igjen.
PS.
La meg forresten føye til at Tesla-importøren hadde stand på Oslo Motor Show. Det hadde også Tesla Owners Club Norway, med en entusiast-faktor minst like stor som hos noen av de andre klubbstandene jeg besøkte.
På Nebbenes Nord, velbesøkt av folk som var på vei fra Lillestrøm og nordover, serverer de forresten en egen Tesla-burger!