-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vi møtte på Oslo Motor Show:
Trafikkulykke på høyt nivå
En av årets fineste stands var markert OMS Custom Garage og inneholdt blant annet en førstehjelpssituasjon av dimensjoner.
I ti år på rad har standen til Tor Audun Andreassen vært blant høydepunktene mine på Oslo Motor Show.
Alltid med noen overraskelser, alltid har rust og underlige objekter vært attraktive elementer og alltid har standen hans virket som en gjennomført kunstutstilling med han selv som diktatorisk kurator med glimrende smak.
I år tok han åpenbart en pause – men jeg skal si OMS Custom Garage kompenserte for fraværet.
Der var det sliten bensinpumpe, veldig sliten bølgeblikk som bakteppe for hele standen, det var en nydelig Ford Roadster der med røtter tilbake til 1932.
En fantastisk brannbilfantasi også, med basis i Ford og siden den sto som 23-modell må den åpenbart ha dokumenter tilbake til T-Ford tiden.
Så var en 38 Ford Fordoor på plass med skikkelig rat-finish.
Pluss en ambulanse – komplett med et offer som virkelig så ut som hun trengte akutt medisinsk oppmerksomhet og en litt grisete sykepleier som så ut som hun var spesialist på helt andre former for førstehjelp.
Interessen for bilen ble ikke mindre da jeg kunne lese at som eier sto det oppført to kvinner.
Bilen var en Packard fra 1954 – av de store modellene, de med rekkeåtter.
Men denne var bygget opp av Henney, en karosseribygger som spesialiserte seg på limousiner, likbiler og – altså – ambulanser.
Siden Henney opphørte i 1954 må dette være en av de siste bilene som ble bygd der. Og dagens eiere kunne fortelle at det i 1953 og 1954 bare ble bygget 500 likbiler og 500 ambulanser der.
Vi kan med andre ord slå fast at den også er sjelden, i tillegg til å være særdeles iøynefallende.
Sikkert også iørefallende – både varsellys og sirene er på plass.
De to eierne skylder selvfølgelig på mennene når jeg spør om hvorfor. Men det er ingen tvil om at det renner en del bensin i blodet der også – de er ikke helt uskyldige.
Når jeg spør om hvordan det begynte er det bilreferanser hele veien.
Eirin Skaaland startet i en BMW 2002 sammen med mannen – Hos det andre paret startet det med to biler: Maya Wilhelmsen hadde en Opel Ascona mens mannen hadde en XR4 Sierra.
Etter det er det ingen tvil om at det har bikket i retning amerikansk, både privat og profesjonelt.
Ambulansen ble importert til Norge av noen helt andre i 1989. Da ble den gjenstand for en lang og entusiastisk artikkel i AmCar-magasinet – etter det har den stort sett stått i en garasje.
Det er ikke lenge side de to (og partnerne selvfølgelig) bestemte seg for å gjøre noe med det. De hentet den ut, pusset på den og mandag før messen åpnet ble den fyrt opp for første gang på hvem vet hvor mange år.
Båren med tilhørende utstyr var det bileierne som sto for – dette er den type bisarr humor og innsatsvilje som gjør at jeg virkelig ser frem til at bilen skal vises på meets utover neste sesong.
Dessuten er det hyggelig at de etterhånden mange som har hentet hjem en ekte sheriff-bil med blålys og stjerne på siden endelig får litt konkurranse av en skikkelig rød sykebil.
Hvis de også får med seg brannbilen fra den andre siden av bølgeblikket vil dermed både 110, 112 og 113 være representert.
LES OGSÅ:
-
Høydepunkter i uendelig kø
-
Selge, ikke vise!
-
Oij - oij, så rosa!
-
Spinnvill ganger to
-
Kontakt med den store verden
-
Riktig barneoppdragelse
-
Bildekor 4.0
-
- Tydelig at motor-miljøet i Norge trenger en årlig fest som Oslo Motor Show
-
Mye mer enn bare Tesla Killer
-
Norsk seier i Scandinavian Truck Trophy
-
Titusener har gjestet Oslo Motor Show
-
Historiske godbiter på Oslo Motor Show
-
Er dette Fords neste storselger?
-
De største stjernene på Oslo Motor Show
-
Tre dagers motorshowfest