Porsche 911 GT3 Touring og GT3

Porsche markerer 25 år for banebilen

Ny 911 GT3 for bane og landevei

Det er gått 25 år siden den originale 996-generasjonen av Porsche 911 GT3 debuterte. Det markeres med to oppdaterte spesialmodeller.

Publisert

De nye modellene kommer i salg fra sommeren 2025, og Porsche åpner for bestilling mot slutten av inneværende år. Oppdateringen gjelder 992-utgaven, der Carrera-variantene ble oppgradert i mai. Det inkluderer også den nye hybride drivlinjen i GTS-modellene. 

Bilen kommer i to utgaver – en ren banebil og en gatebil-variant med tilnavnet Touring. Begge har en 4,0-liters boxermotor med maks effekt på 510 hestekrefter og maks dreiem oment på 450 Nm.

Manuell mulighet

Kundene kan velge mellom 7-trinns PDK dobbelclutch automatkasse eller 6-trinns manuell i begge variantene. Null til hundre går unna på 3,2 sekunder med PDK-kassen og 3,7 sekunder om du girer manuelt. Toppfarten er henholdsvis 311 og 313 km/t.

Eksteriørt skiller modellene seg ut gjennom egne hoved- og baklykter i tillegg til detaljer som bidrar til bedre aerodynamikk – inkludert den store bakvingen på GT3-modellen.

Innendørs følger bilene temaet fra de øvrige oppdaterte modellen med digitale instrumenter, men GT3 og GT3 Touring skiller seg ut med egen tenningsbryter til venstre for rattet i kjent Porsche-stil. I Carrera-modellene er dette erstattet av en egen startknapp.

Kunder av nye GT3 Touring kan be om å få bilen levert med bakseter for første gang i en GT3.

For kunder som er opptatt av å spare vekt tilbyr Porsche nye Weissach- og Leichtbau-pakker som inkluderer magnesium felger pluss Li-ion batteri som sparer deg for henholdsvis 10 og 5 kg.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Touring
Porsche ur
Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 og GT3 Touring

Powered by Labrador CMS