Testdata

Testpoeng

Vårt valg

Dette er året for de store elbilene. Tesla Model S og X var der allerede, men så kom Jaguar I-Pace sent i fjor og mer enn tidoblet salget for Jaguar i Norge. Nå har e-tron løftet Audi til gamle høyder, mens Mercedes ikke kan få EQC fort nok. For en deilig moms- og avgiftsfri verden.

Publisert Sist oppdatert

Jaguar I-Pace er raskest og klart mest sportslig, Mercedes EQC den mest komfortable, Audi e-tron er årets salgsvinner blant de store elbilene, men alle i teamet hadde Tesla Model X som testvinner.

Selv om de tre andre er kjempeflotte biler med massevis av kraft og komfort, er det likevel biler du bare setter deg inn i og kjører i vei.

I Tesla setter du deg inn i fremtiden og du merker fort at menneskene bak Model X i stor grad har bakgrunn fra dataindustrien og ikke bilindustrien.

Det er mye å si om falkevingedører, et interiør nærmest strippet for knapper og amerikansk finish, men ingen kan ta fra Tesla annerledesheten, den lange rekkevidden, hurtigladefarten, all innvendig plass og muligheten til å få den levert som fem-, seks- og sjuseter.

Lite skiller Audi, Jaguar og Mercedes i testen, mens Tesla vinner med klar margin.

LES VIDERE:

- Innledning

- Audi e-tron

- Jaguar I-Pace

- Mercedes EQC

- Tesla Model X

- Vårt valg

- Testdata

- Testpoeng

Powered by Labrador CMS