-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Renault 4 E-Tech
Elektrisk Renault 4 debuterte i Paris
Renault benyttet bilutstillingen i Paris til å lansere sin nye elektriske Firer.
Den originale Renault 4 debuterte for mer enn 60 år siden – i 1961 – så nykommeren har over 30 år og åtte millioner biler i ulike fasonger som grunnlag.
Nye Renault 4 E-Tech skal kun bygges som crossover og blir med en lengde på 414 cm litt lengre enn Renault 5 som klokker inn på 392 cm. På tross av lengden har den plass til fem personer pluss et bagasjerom på drøye 400 liter.
På dashbordet sitter to digitale skjermer som viser instrument- og infotainment-data. Sistnevnte med stemmestyring og Google innebygget.
Renault 4 E-Tech er basert på tilsvarende CMF-B EV plattform fra Renault Nissan Mitsubishu alliansen som ligger under Renault 5, men Renaults versjon av plattformen er unik og heter AmpR Small.
Bilen skal tilbys med to batteripakker på henholdsvis 40 og 52 kWt. Den største leveres i kombinasjon med en motor på 148 hk og skal ta deg til 100 km/t på 8,5 sekunder. Den minste leveres med en motor på 121 hk.
Batteriene er klare for hurtiglading og fylles fra 15 til 80 prosent på rundt halvtimen. Renault antyder en rekkevidde på cirka 400 kilometer med største batteripakke.
Salget av Renault 4 og 5 starter neste år.
-
Fransk, gul og veldig kul
Aldri har første kjøring av en ny bilmodell avstedkommet samme hyggelige oppmerksomhet langs ruten som da vi la i vei med Renault 5 E-Tech. Med Mini som viktigste konkurrent avgjøres norsk suksess av pris – og den er langt fra klar.
-
Stillferdig åpning. Stormen truer
Paris gir seg ikke. De VIL ha bilutstilling og de kaller den Mondial – et verdensmesterskap. I morgen åpner den i en bilverden som er langt fra rolig.
-
Reduserer CO2-utslippet med 90 %
Med Embleme skal Renault virkelig kutte CO2-utslippene fra bilparken. Konseptet debuterer i Paris om en ukes tid.
-
Første glimt av nye Renault 4 E-Tech
Renault har presentert de første bildene av en ny Renault 4 E-Tech som skal debutere på bilutstillingen i Paris.
-
Elektrisk restomod fra Renault
Renault har igjen tittet på tidligere modeller og kommet opp med en elektrisk Renault 17.
-
Renault går for gatekunst
Det er kanskje naturlig for en bilprodusent å hekte kunsten ned fra veggene og konsentrere seg om gatekunst i stedet. Det er i hvert fall det auksjonsfirmaet Christie’s nå skal hjelpe Renault med.
-
Scenic gjenoppstår
Lastet opp med tittelen Car of the Year 2024 og 622 km rekkevidde, nås alle byene i Sør-Norge uten ladestopp med Renault Scenic E-Tech om hovedstaden er startpunktet. Bra ser bilen ut også.
-
Renault inn i fremtiden med retrotakter
Renault fikk en strålende start på bilutstillingen i Genève da Scenic ble kåret til Årets bil i Europa. Noen timer senere fortsatte festen med avduking av småbilen Renault 5 E-Tech.
-
Renault oppgraderer og forlenger
Selv om den er ute av det norske programmet er Captur fortsatt en volumselger for Renault. Nå får den et ansiktsløft samtidig som en ny halvbror er på trappene.
-
Siste vintertest før lanseringen
Her er Alpines nye kruttønne under testing i nordisk vinterklima. Trolig den siste testen før vi får se bilen blottet for kamuflasje. Hvis du er utålmodig, så serverer vi her renderinger av både denne og Renault-modellen den er basert på.