-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Panamera GTS og Turbo S E-Hybrid
To nye Panamera-modeller
Porsche lanserer to nye Panamera-modeller. Begge har 4,0-liters V8 under panseret.
Nye Panamera S E-Hybrid er den kraftigste Panamera så langt. V8-motoren har en effekt på 599 hk, og i tillegg yter elmotoren 190 hk. Systemeffekten er økt med 102 hk til 782 hk, og systemets maks dreiemoment er økt med hele 150 Nm til 1000 Nm.
Bilen tar deg til 100 km/t på 2,9 sekunder og har en toppfart på hele 325 km/t.
Dessuten er den blitt mer kjørbar med økt elektrisk rekkevidde, raskere lading og mer direkte respons. Batteriet har kapasitet på 25,9 kWt – en økning på 45 prosent sammenlignet med forgjengeren. Rekkevidden på strøm oppgis til 88 kilometer og bilen «rekupererer» batteriet med inntil 88 kW.
Øverst på stigen
Turbo-modellen er øverst på stigen hos Porsche, og bilen har spesielle støtfangere i begge ender. Standard-utstyret i Turbo S E-hybrid inkluderer Porsches keramiske bremsesystem med gule calipere – eller grønne om du foretrekker det.
Michelin står for hjulutrustningen med Pilot Sport Cup 2-dekk i dimensjon 275/35 ZR 21 foran og 325/30 ZR 21 bak. Bremseskivene har diameter på 440 mm foran og 380 mm på bakhjulene. Porsche har utstyrt bilen med Porsche Active Ride som standard.
Panamera GTS
Panamera GTS er den mest sportslige varianten med en eksklusiv SportDesign pakke som standardutstyr. Motoren yter 500 hestekrefter og tar deg til 100 km/t på 3,8 sekunder og videre til en toppfart på 302 km/t. Eksosanlegget i Panamera GTS ble spesialutviklet for å lage en kraftig, emosjonell lyd.
Porsche har utstyrt Panamera GTS med luftfjæring og senket den 10 mm nærmere bakken. Den er utstyrt med sorte GTS-logoer på sidene og bak, har en unik front, mørke HD matrise-LED hoved- og baklys samt røde calipere.
I interiøret er det benyttet mye semsket-lignende Race-Tex som dekker taket, armlener og dørpanel, så vel som senterpanelene i forsetene med 18-veis elektrisk justering. Inkludert er også Bose lydanlegg og Sport Chrono-pakke med stoppeklokke.
Prisene i Tyskland starter på € 229.400 for en Turbo S E-Hybrid og € 165.300 for Panamera GTS. Leveringene starter i løpet av høsten.
LES OGSÅ:
-
Porsche planlegger nedbemanning
En talsperson for selskapet fortalte Reuters torsdag 13. februar, at Porsche AG må kutte 1.900 ansatte over en periode på fire år, frem til 2029.
-
Porsche relanserer 911 Carrera S
Porsche utvider 911-serien med den nye Carrera S. Med en 3,0-liter turboladet boksermotor som yter 480 HK plasser modellen seg mellom 911 Carrera og 911 Carrera GTS.
-
Åpner dørene for Porsche-entusiaster
Med åpningen av nytt Center i Fredrikstad markerte Porsche i går en ny milepæl for forhandlernettverket i Norge. Det moderne senteret på 3400 kvadratmeter er den 12. forhandleren i landet.
-
Skaper marktrykk på over et tonn
Porsche 911 gjør det meget bra i sportsbilracing. Nå lanseres et kit fra Manthey som øker marktrykket til over et tonn i 285 km/t.
-
Ny 911 GT3 for bane og landevei
Det er gått 25 år siden den originale 996-generasjonen av Porsche 911 GT3 debuterte. Det markeres med to oppdaterte spesialmodeller.
-
Motor-rave på Thune
Dere som fremdeles vet hva Thune var, vet også at navnet nok er mer forbundet med dampmotorer enn med høykomprimerte oktan&bly-slukere. Inntil i går.
-
Kontakt med den store verden
Noen av dere har kanskje støtt på tilfeldige nyhetssider som har gitt dere sensasjonsinformasjoner om fantastisk auksjon av fantastiske vrak fra en fantastisk hogger i fantastiske San Fransisco.
-
Singer tilbyr flat nese
California-baserte Singer har sluppet bilder av sin 964-generasjon 911 med «flat» nese.
-
Seier på hjemmebane for Isabell!
Isabell Rustad hadde en tilnærmet perfekt racehelg på hjemmebane på Rudskogen Motorsenter, og overtar ledelsen i GT3-klassen i Porsche Sprint Challenge.
-
Perfekt oppladning for Rudskogen
Isabell Rustad kjørte inn til tredjeplass i NM i GT5 og fikk med det en perfekt oppladning før Porschefestivalen på Rudskogen som blir årets store høydepunkt.