Porsche Panamera GTS

Panamera GTS og Turbo S E-Hybrid

To nye Panamera-modeller

Porsche lanserer to nye Panamera-modeller. Begge har 4,0-liters V8 under panseret.

Publisert Sist oppdatert

Nye Panamera S E-Hybrid er den kraftigste Panamera så langt. V8-motoren har en effekt på 599 hk, og i tillegg yter elmotoren 190 hk. Systemeffekten er økt med 102 hk til 782 hk, og systemets maks dreiemoment er økt med hele 150 Nm til 1000 Nm.

Bilen tar deg til 100 km/t på 2,9 sekunder og har en toppfart på hele 325 km/t.

Dessuten er den blitt mer kjørbar med økt elektrisk rekkevidde, raskere lading og mer direkte respons. Batteriet har kapasitet på 25,9 kWt – en økning på 45 prosent sammenlignet med forgjengeren. Rekkevidden på strøm oppgis til 88 kilometer og bilen «rekupererer» batteriet med inntil 88 kW.

Øverst på stigen

Turbo-modellen er øverst på stigen hos Porsche, og bilen har spesielle støtfangere i begge ender. Standard-utstyret i Turbo S E-hybrid inkluderer Porsches keramiske bremsesystem med gule calipere – eller grønne om du foretrekker det.

Michelin står for hjulutrustningen med Pilot Sport Cup 2-dekk i dimensjon 275/35 ZR 21 foran og 325/30 ZR 21 bak. Bremseskivene har diameter på 440 mm foran og 380 mm på bakhjulene. Porsche har utstyrt bilen med Porsche Active Ride som standard.

Panamera GTS

Panamera GTS er den mest sportslige varianten med en eksklusiv SportDesign pakke som standardutstyr. Motoren yter 500 hestekrefter og tar deg til 100 km/t på 3,8 sekunder og videre til en toppfart på 302 km/t. Eksosanlegget i Panamera GTS ble spesialutviklet for å lage en kraftig, emosjonell lyd.

Porsche har utstyrt Panamera GTS med luftfjæring og senket den 10 mm nærmere bakken. Den er utstyrt med sorte GTS-logoer på sidene og bak, har en unik front, mørke HD matrise-LED hoved- og baklys samt røde calipere.

I interiøret er det benyttet mye semsket-lignende Race-Tex som dekker taket, armlener og dørpanel, så vel som senterpanelene i forsetene med 18-veis elektrisk justering. Inkludert er også Bose lydanlegg og Sport Chrono-pakke med stoppeklokke.

Prisene i Tyskland starter på € 229.400 for en Turbo S E-Hybrid og € 165.300 for Panamera GTS. Leveringene starter i løpet av høsten.

Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

LES OGSÅ:

Powered by Labrador CMS